Het is hier Eksie-perfeksie (Fantastisch) - Reisverslag uit Table View, Zuid-Afrika van Noortje Heijden - WaarBenJij.nu Het is hier Eksie-perfeksie (Fantastisch) - Reisverslag uit Table View, Zuid-Afrika van Noortje Heijden - WaarBenJij.nu

Het is hier Eksie-perfeksie (Fantastisch)

Blijf op de hoogte en volg Noortje

14 April 2014 | Zuid-Afrika, Table View

10 April 2014

Wat is Zuid Afrika toch een ongelofelijk land. De verschillen kunnen zo groot zijn.
Het verschil tussen blank en zwart, rijk en arm, het ene moment rij je langs een Township met de grootste ellende die je niemand gunt, en een half uur later tour je met de auto door de meest oogverblindende stukken, met de zon die zijn eerste zonnestralen achter de bergen laat zien en de wereld verlicht met een gouden randje. Iets wat gewoon bijna een euforisch gevoel geeft. Ondertussen is het vermakelijk om de mensen hier Afrikaans te horen praten. Eigenlijk klinkt het gewoon alsof je een 4jarig Brabants kind hoort praten. " Ik praat niet Afrikaans nie". Of woorden zoals Hoërskool, dit is gewoon de middelbare school, "Oogies maak" betekend oogcontact zoeken en een "Bromponie" is een scooter. Je kunt je wel voorstellen dat dit als Nederlander zijnde erg grappig klinkt.
Al met al geniet ik nog elke dag volop van mijn avontuur!
Het weekend zijn we begonnen met een lekkere braai (BBQ op z’n Afrikaans) gevolgd met een avond stappen. In club 31, gevestigd op de 31ste verdieping van een van de hoogste gebouwen gebouwen van Kaapstad, met een geweldig uitzicht over heel de stad. Daar heb ik voor het eerst het Afrikaanse nachtleven mogen proeven.
De volgende morgen hebben we met ons huis een prachtige familie foto gemaakt. En het resultaat mag er wezen haha.
Het weekend hebben we afgesloten met een avontuurlijke dag bij Suicide Gorge. Dit is een kloof gelegen in het Hottentots Holland Nature Reserve. Daar hebben we een hike gedaan van 17 km met zon, water en adrenaline. Bestaande uit abseilen en het springen van rotsen. Aan het einde van de dag waren we heel wat blauwe plekken, schrammen maar vooral een hele ervaring rijker. Om een betere indruk te krijgen van dit gave avontuur kun je even deze link bekijken: https://www.youtube.com/watch?v=lE_bKUUcxrI
Met een voldaan gevoel hebben we de dag afgesloten met een lekker koud pilsje bij zonsondergang.

Tussen dit heerlijke leventje door moet er ook gewoon stage gelopen worden. 5 dagen in de week zit ik op kantoor met een heel leuk en innovatief team. Het werk is erg afwisselend. Afgelopen woensdag zijn we een dag bij wijnboerderij Grand Provence in Franshoek geweest. Echt een waanzinnige locatie, alles was tot in de puntjes verzorgd. Daar zijn we heel de dag bezig geweest om interviews af te nemen en foto's te maken van de locatie maar ook de verschillende gerechten en wijnen die daar geserveerd werden. Natuurlijk moet je wel weten waar je over praat en mocht er dus het een en ander geproefd worden. Met als resultaat; Lekker tipsy terug naar Kaapstad.

14 April 2014
Maandag ochtend, weer klaar voor een nieuwe week nadat we een heerlijk weekendje achter de rug hebben.
Vrijdag avond hebben we het weekend ingeluid bij The Dubliner, een kroeg gevestigd in Long street. Dé uitgaans-straat van Kaapstad. Onder het genot van een lekker biertje en de live muziek was ik daar helemaal op mijn plek!
De volgende morgen heb ik samen met een paar collega's van stage The Old Biscuit Mill bezocht. Deze markt is echt een feestje! Wanneer je de eerste stappen over de drempel hebt gezet word je meegenomen in een gemoedelijke relaxte sfeer en de geuren van heerlijk eten. Je kunt er van alles krijgen. Van de typisch Hollandse bitterballen tot Paella en van de Afrikaanse specialiteiten tot aan een broodje Döner. Vele mensen brengen op Zaterdag ochtend een bezoek aan deze markt, waarbij ze onder het genot van een biertje (om 9 uur s'morgen) en verschillende lekkernijen genieten van de live muziek en entertainment. Goed vertoeven dus!
Aan het eind van de ochtend hadden we onze buikjes gevuld en ben ik samen met een huisgenootje de verkoeling op gaan zoeken aan zee. Het was dit weekend zo warm, dat zelfs de Afrikanen aan het klagen waren over de hitte. Dus wat is dan een betere plek dan het strand!
Zondags zijn we verder gegaan, waar we gebleven waren. Een heerlijk dagje in Noordhoek aan het strand gelegen. En via de Chapman's peak route terug gereden. Dit is een 9km lange slingerroute door de immense bergen en met een prachtig uitzicht op zee. Weer zo'n prachtig stukje Zuid- Afrika!
Het houdt maar niet op!

Ik hoop dat jullie weer een beetje op de hoogte zijn, voor degene die het leuk vinden, kun je op Facebook wat foto's vinden van mijn avontuur.
Tot snel!


  • 14 April 2014 - 18:34

    Bregje:

    Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf!!!!!
    Jammer van je app-je vanmiddag

  • 14 April 2014 - 22:02

    Carlette:

    Wow, klinkt helemaal top! Geniet er maar van!! Gelukkig toch ook nog bier lees ik !!! Proost!!

  • 14 April 2014 - 22:47

    Hannes:

    Hee Zusje,

    Super leuk geschreven, ik heb er echt een beeld bij(ook al heb ik al wat foto's gezien)!
    Op het moment is het behoorlijk rustig in Oijen, jij bent in afrika, dette in polen, janne in nijmegen,
    maar gelukkig heb ik volle dagen op stage,zodat ik niet veel thuis ben!
    Mijn stage gaat goed, ik heb het naar mijn zin, heb leuke collega's en fijne tijden om te werken.

    Geniet ervan, maak er een mooie tijd van en we zien snel weer een verslag verschijnen!

    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Table View

Noortje

Actief sinds 24 Maart 2014
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 4490

Voorgaande reizen:

25 Maart 2014 - 22 Juli 2014

Cape Town

Landen bezocht: