See the world hanging upside down - Reisverslag uit Table View, Zuid-Afrika van Noortje Heijden - WaarBenJij.nu See the world hanging upside down - Reisverslag uit Table View, Zuid-Afrika van Noortje Heijden - WaarBenJij.nu

See the world hanging upside down

Blijf op de hoogte en volg Noortje

06 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Table View

Dinsdag 29 April
Langzaam aan treedt de winter aan in het Zuid Afrikaanse land. Rond 18.00 begint het te schemeren en koelt het flink af. De temperaturen zitten rond de 20 - 25 graden Met tussendoor wat uitschieters richting de 30 graden, we mogen dus helemaal niet klagen.
Omdat de weken hier toch al aan elkaar hangen van Public Holidays, hebben we er maar meteen een Nederlandse aan toegevoegd namelijk Koningsdag. In onze bij elkaar gesprokkelde oranje outfits zijn we op pad gegaan richting Tommy's. Deze kroeg wordt gerund door een Nederlandse man en was dus een verzamelpunt voor alle Hollanders. Met de oude vertrouwde Nederlandse muziek, veel oranje en zelfs oude bekende hebben we geproost op onze Koning Pils! Blijft toch raar om aan de andere kant van de wereld te zijn en Koningsdag te vieren met onder andere Carly (uit oss), Manon (uit Oijen) en Pleun (een meisje van m'n opleiding) maar natuurlijk wel erg gezellig!
De volgende dag zijn we richting Kirstenbosch gegaan. Dit is een van de botanical gardens in Kaapstad met een totaal oppervlakte van 560 hectare. Deze tuinen worden 's zomers vooral bezocht voor openlucht concerten, maar ook trekt het veel mensen voor een lekkere picknick. Natuurlijk hebben wij daar ook even gebruik van gemaakt en hebben we een heerlijke relaxte middag gehad met een overheerlijke picknick. Onderweg naar huis werden we verrast door echt een prachtige zonsondergang!

Maandag 5 mei
Op dit moment zit ik met kleine oogjes achter m'n laptopje op stage. Beetje aan het bijkomen van een onvergetelijk weekend. Omdat het zondags Freedom-day was, waren we op maandag ook nog vrij. Afrikaanse logica maar natuurlijk helemaal niet erg! Maandag avond zijn we met alle huisgenootjes uit eten geweest als afscheid van Betteke. Een van mijn huisgenootjes die na 8 maanden weer op het vliegtuig stapt richting Nederland.
Doordat het Donderdags weer een Public Holiday was hadden we die week een 2daagse werkweek. Waar we natuurlijk gebruik van hebben gemaakt, en hebben we ons dat weekend aan een stuk van de Garden route gewaagd.
De gardenroute staat bekend als een van de mooiste roadtrips van Zuid Afrika. Deze 600 km lange route langs de kustlijn, van Mosselbay naar Port Elisabeth heeft haar naam te danken aan de uitbundige flora en fauna.
Donderdag ochtend ben ik samen met Carly, Tim, Jornt en de 2 Jaspers vertrokken richting Mosselbay. Bij onze eerste stop zijn we gaan lopen met leeuwen. In eerste instantie dacht ik dat het niet zo veel voor zou stellen, maar stiekem is het nog best eng om langs zo'n beest te lopen, het is en blijft tenslotte een leeuw. Vanuit Mosselbay zijn we door gereden naar Wilderness waar we onze eerste overnachting hadden. Het hostel was echt een plaatje, waardoor het ultieme vakantie gevoel meteen aanwezig was. De volgende dag zijn we begonnen met een kano tocht over de Touw River, een rivier die door het Wilderness National park loopt en prachtige plaatjes oplevert. Tijdens de tocht hebben we een stop gemaakt en zijn we te voet verder gegaan richting een waterval.
Hetgeen wat me nog het meest verbaasde tijdens de Garden Route was al het groen, zoveel bos gebieden die ik helemaal niet verwacht had in Afrika. Verder is het gewoon een prachtige route met vele bossen, af en toe overstekend wild en machtig mooie uitzichten.
Na de kano tocht zijn we verder gegaan richting Knysna. Dit plaatsje ligt gelegen in het Tsitsikamma National Park, waar we een kijkje zijn gaan nemen bij de olifanten. Voor ik het wist kwam er een olifant me begroeten. Dan is zo'n beest toch wel gigantisch groot als het in een keer achter je staat! Maar wat een mooie beesten zijn dat!
De olifant heeft ons zelfs laten genieten van zijn scheten hahaha!
Zaterdag ochtend was het dan eindelijk zover, voor deze dag stond Bloukrans op de planning. In dit prachtige stukje Afrika kun je 's werelds hoogste brug bungee doen! En wat is dat ONGELOFELIJK gaaf! Ik heb nog nooit zo'n raar onbeschrijfelijk gevoel gehad in mijn lichaam. Binnen een paar seconde val je 216 meter naar beneden met 120 km per uur. Boven op de brug viel het heel erg mee met de spanning, tot het moment dat je met je voeten op het randje van de brug staat en zo dat dal in kijkt! Dan begint het toch wel heel erg te kriebelen! Voor je er erg in hebt ben je al gesprongen. De rest van de dag hebben we dan ook allemaal nog een grijns van hier tot ginder op ons gezicht gehad. Wat een kick geeft dat zeg! Eenmaal weer met beide benen op de grond werden we opgewacht met een heerlijk welverdiend biertje! Vanuit Bloukrans hebben we onze trip voortgezet naar Stormsriver waar we lekker van het zonnetje, een braai en s ‘avonds bij het kampvuur van het goede leven genoten hebben!
Zondag was ons laatste dagje en zijn we in Stormsriver een mountainbike tour gaan doen. Met al mijn sportiviteit zaten er wel pittige stukken tussen, maar zeker de moeite waard! Tegen een uurtje of 1 was het dan echt tijd om langzaam aan weer richting Kaapstad te gaan. Aangezien we nog zo'n 600 km voor de boeg hadden.
Tegen 23.00 uur waren we moe maar zeker voldaan weer in ons huis aan de Hopley Road. Dit weekend was toch zeker wel het hoogte punt tot nu toe! De adembenemend mooie omgeving, wildlife, de leuke mensen om me heen en de onvergetelijke momenten!

De bucketlist wordt steeds wat korter, en de herinneringen worden met de dag meer en mooier!

Tot snel!
Liefs Noortje

• 06 Mei 2014 - 13:49

Judith Je Liefste Nichtje :) :):

Waauuww Noor! Klinkt super allemaal!! Leuk om je verhalen te lezen en foto's te zien, geniet ervan!
    En Kirstenbosch was vast niet zo mooi als Vorstenbosch? ;)

• 06 Mei 2014 - 14:10

Tamara:

Echt superduper gaaf Noor!! Dat je zo'n eind omlaag durfde te springen zeg!
    Fijn te horen dat je het zo leuk hebt!! Mooie foto's ook!
    Veel plezier nog!!! Gniet ervan daar :)
    Groetjes

• 06 Mei 2014 - 15:35

Vorstenbosch:

Haaaaaaaai Noortje!
    Wat een bijzonder mooie verhalen schrijf jij!
    Wat Hannes zegt: "je ziet wat je schrijft"
    Net aan de keukentafel kreeg ik er van Marion beeld bij!!
    En de "springfilm"...........:):):)
    Fijn, dat je het zo goed maakt!
    Jullie mam is van de week gaan motorrijden (nee, zonder ome Peter),
    dus zal ze binnenkort ook wel komen om 216 meter naar beneden te springen....

Geniet sie, tatta en heel veel groetzies van ons allemaal:)