Die baie goeie leve! - Reisverslag uit Table View, Zuid-Afrika van Noortje Heijden - WaarBenJij.nu Die baie goeie leve! - Reisverslag uit Table View, Zuid-Afrika van Noortje Heijden - WaarBenJij.nu

Die baie goeie leve!

Blijf op de hoogte en volg Noortje

20 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Table View

7 Mei
Ondertussen is de lege plek van Betteke in huis weer opgevuld door ons nieuwe huisgenootje Vera.
Vandaag was het voor de Afrikanen een belangrijke dag, ze mochten namelijk gaan stemmen. En hele happening dus. Heel Kaapstad hangt vol met promotie posters, op stage praten ze er al dagen over en voor sommige hangt letterlijk hun leven ervan af. In Denoon, een township hier in de buurt zijn 5 mensen vermoord vanwege hun mening. Het ergste is nog dat er hier nauwelijks over gesproken word en het leven gewoon door gaat.
Voor ons betekende het niet veel meer als een lekker vrije woensdag! Een van de dingen op m'n bucket list was toch wel het surfen. Kaapstad staat bekend om de vele surfgebieden, waaronder Muizenberg. Samen met 3 huisgenoten zijn we als semi professionals de golven in gedoken! En dat viel nog helemaal niet tegen! Het geeft wel een vrij gevoel als je zo op je bordje over de golven heen suist. (liggend op je buik of op je knieën, want de rest kreeg ik nog niet voor elkaar)

13 Mei
Voor het eerst in weken hebben we weer een 5daagse werkweek. Iets wat we helemaal niet meer gewend zijn na al die feestdagen! Mijn opdracht begint steeds meer vorm te krijgen, wat ook wel nodig is want ik ben alweer over de helft van mijn stage periode heen! Gelukkig hoef ik daarna gelukkig nog niet naar huis maar staat er nog een mooie reis op de planning.
Met mijn verjaardag ben ik dan ook niet meer in Kaapstad maar ben ik samen met ons pap en mam de rest van dit prachtige continent aan het ontdekken! Een mooier verjaardagscadeau kun je niet hebben toch?
Afgelopen weekend hebben we voor de verandering een keer niet zoveel van de mooie omgeving gezien, maar hebben we vooral de kroegen van binnen gezien en wat dieper in de glazen gekeken. Ook dat stukje Kaapstad bevalt me wel!

19 Mei
Ondertussen zijn we alweer een week en heel wat gezellige dagen verder. Mijn stage dagen gaan wat minder snel doordat er niet zoveel uitdaging in de opdracht zit, maar dat maken de weekenden dubbel en dwars goed!
Dit weekend zijn we Vrijdag avond gestart met een girls night out bij Stardust. Ook wel het huis van the singing waiter genoemd. Buiten het mega lekkere eten om, werden we goed vermaakt door de optredens van onze obers. De sfeer zat er goed in en werd er in no time op de tafels gedanst. Deze gezelligheid hebben we voort gezet in de Dubliner, een van mijn favoriete kroegen hier in Kaapstad. Voor we het wisten gingen de lampen aan en was het tijd om naar huis te gaan.
Zaterdag ochtend hebben we onze traditie voort gezet en zijn we weer een lekker anti-kater-ontbijtje gaan scoren op Old Biscuit Mill. Van daaruit zijn we doorgereden en hebben we lekker de toerist uitgehangen bij Boulders Beach. Op dit strand leeft een grote kolonie Afrikaanse pinguïns. Grappig om deze maffe beesten eens van dichtbij te zien!
Op Zondag hebben we inplaats van de toerist uit te hangen, ons tussen de lokale bevolking gemengd. Voor het eerst in dagen was het zonnetje eindelijk weer een volle bak aanwezig dus was het weer eens tijd voor een Braai. Maar niet zomaar een, deze keer was het bij Mzoli's. Dit "braai-restaurant" zit gevestigd in een van de vele Townships van Kaapstad. Bij de lokale slager kun je je vlees uitkiezen, wat vervolgens voor jou gebakken wordt. Ondertussen zit er langs de slager een soort van openlucht discotheek waar iedereen lekker aan het eten, drinken en dansen is. Echt mooi om te zien, die mensen hier kunnen pas echt van het leven genieten met de simpelste dingen! En erg leuk om een keer deel van uit te mogen maken.
Bij een van de gezinnen in deze Township kon je aankloppen om een kratje bier te kopen, ondertussen was het vlees gebakken en was het feest! Lekker met je handen, want bestek doen ze hier niet aan! Heerlijk!

Ik ga mezelf maar weer eens nuttig maken op stage.
Tot snel!
xxx