Daar zijn we dan! - Reisverslag uit Table View, Zuid-Afrika van Noortje Heijden - WaarBenJij.nu Daar zijn we dan! - Reisverslag uit Table View, Zuid-Afrika van Noortje Heijden - WaarBenJij.nu

Daar zijn we dan!

Blijf op de hoogte en volg Noortje

01 April 2014 | Zuid-Afrika, Table View

Daar ging ik dan! Na ons Zuid- Amerika avontuur, voor het eerst in m'n eentje op reis. Dat is wel even wat anders! Vooral tijdens de tussenlanding duurt het wachten lang. Eenmaal in het vliegtuig van Londen naar Kaapstad, ben ik gelijk in slaap gevallen na een week van afscheid etentjes en gezelligheid. Uren later werd ik wakker met het zonnetje in m'n gezicht, prachtige bergen, helder blauwe zee en veel gekleurde huisjes. AFRIKA!
Op het vliegveld werd ik opgepikt door Claudio, een van de mensen van het bemiddelingsbureau. Eenmaal buiten bleek het te stort regenen. Daar gaat je beeld van het zonnige Afrika, maar gelukkig kwam het zonnetje alweer snel tevoorschijn! In tegenstelling tot Nederland is het hier langzaam aan winter aan het worden. Wat je ook wel merkt aan het weer. Maar we mogen niet klagen met temperaturen die schommelen tussen de 20 en 26 graden.

De komende maanden woon ik in Table view, een wijk in het westen van Kaapstad. Voor degene die het leuk vinden, mijn adres is:
97 Hopley Road, 7441 Table view.
Het huis deel ik met 6 andere Nederlandse studenten. Waarvan 3 meiden en 3 jongens. Allemaal stuk voor stuk erg gezellig en enthousiaste mensen uit alle hoeken en gaten van Nederland. Een van de huisgenootjes is Carly, oorspronkelijk afkomstig uit Oss en van dezelfde middelbare school. Wat kan de wereld toch klein zijn!

Mijn eerste weekend in Afrika heb ik doorgebracht in Montagu. Dit is een plaatsje in het Westen van Zuid Afrika. Ongeveer 2 uurtje bij Kaapstad vandaan. Het plaatsje ligt verstopt tussen de bergen en de vele wijnboerderijen. Samen met Carly zijn we op de mountainbike daar de buurt gaan verkennen en per ongeluk een township in gefietst. Indrukwekkend om te zien, maar opvallend hoe aardig alle mensen hier zijn. Iedereen begroet je en zwaait naar je zonder enige bij bedoelingen. Al snel werd er naar ons geroepen: Hee Dutchies! Hoe weten ze dat toch? Niet zo vreemd als je aan de verkeerde kant van de weg rijdt met je fiets.
Zaterdags hebben we een boottocht gedaan bij een van de wijnboerderijen, lekker picknick mandje mee aan boord, in het zonnetje en genieten maar. Gevolgd door een lekker wijnproeverij want dat kunnen ze hier wel, wijn maken!

Gisteren heb ik mijn eerste stage dag gehad, want dat is uiteindelijk toch een van de redenen om naar Zuid Afrika te gaan. Ik ga stage lopen bij Shout Factory. Dit is een bedrijf met verschillende tijdschriften over voeding, waar ik me bezig ga houden met de marketing activiteiten. Het is een erg leuk bedrijf met veel jonge collega's. Ook hier op stage zijn ze erg aardig en behulpzaam. De omschakeling naar het Engels is voor mij nog wel even wennen, maar dat komt vanzelf!

Al met al zit ik pas een week in het mooie Afrika, maar het voelt al zo vertrouwd waardoor ik het gevoel heb dat ik er al veel langer zit en gelukkig ook nog even mag blijven!

Tot snel! En veel liefs van uit het mooie Kaapstad!

  • 03 April 2014 - 17:37

    Anoek:

    Gaaf zeg!! Dat je nog maar veel moois mag zien daar (En veel lekkere wijn mag proeven!:p).
    Stoere evaring zo zonder ons ;) ach en als de winter zo 'slecht' is als in zuid amerika zal t allemaal wel meevallen! Haha

  • 03 April 2014 - 18:59

    Bregje:

    Wat super gaaf om te lezen noor!!
    Lekker genieten daar! We drinken er hier wel een op je.. of 2 of 3.....

  • 03 April 2014 - 19:24

    Linda:

    Leuk om te lezen hoe het daar is.
    Geniet ervan!!
    En nog wel foto's toevoegen ;)

  • 03 April 2014 - 22:51

    Gwen:

    Goed begin al eerste weekend! En ook al zuid afrikaans leren praten? Succes met links fietsen, wijn drinken en stage nog! Xx

  • 04 April 2014 - 09:15

    Mam:

    Leuk zo'n verslag Noor! Volhouden zo!Groetjes ook van opa en oma.

  • 04 April 2014 - 18:36

    Lindy:

    Coowlie!! :-) Geniet van het mooie Afrika en alle bijzondere dingen om je heen.
    Maak er een top tijd van!!

  • 19 April 2014 - 17:19

    Hanneke Ulijn:

    Nou eindelijk eens tijd om jouw avonturen te volgen. We zijn weer thuis, operatie goed verlopen.
    Meid wat leuk om dit te lezen en te zien dat je het geweldig naar je zin hebt. (ik had eigenlijk ook niet anders verwacht) Ik blijf je volgen en geniet met je mee. Een dikke kus . Han

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Table View

Noortje

Actief sinds 24 Maart 2014
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 4499

Voorgaande reizen:

25 Maart 2014 - 22 Juli 2014

Cape Town

Landen bezocht: