Happy African Easter - Reisverslag uit Table View, Zuid-Afrika van Noortje Heijden - WaarBenJij.nu Happy African Easter - Reisverslag uit Table View, Zuid-Afrika van Noortje Heijden - WaarBenJij.nu

Happy African Easter

Blijf op de hoogte en volg Noortje

22 April 2014 | Zuid-Afrika, Table View

Ondertussen zit ik alweer een dikke maand in het heerlijke Kaapstad. En wat vliegt de tijd!
Het geeft een beetje een dubbel gevoel. Van de ene kant is het natuurlijk super fijn dat de tijd zo snel voorbij gaat, maar van de andere kant zou je de tijd ook zo graag even stop willen zetten. Je hebt zolang uitgekeken naar dit avontuur, maar voordat je het weet sta je alweer op Nederlandse bodem! Wat natuurlijk ook weer leuk is om iedereen weer te zien! Oftewel een heel dubbel gevoel!

Ook hier in Afrika hadden we een lang weekend, Pasen is een feest wat uitgebreid gevierd wordt. De winkels liggen vol met chocolade paashazen, iedereen zoekt zijn familie op en is heel het weekend met elkaar aan het eten. Gelukkig had ik mijn Hopley Family en ben ik samen met Carly (een van mijn huisgenootjes en onderdeel van mijn tijdelijke familie) een auto gaan huren om een kleine Road Trip te maken. Bij het auto verhuur bedrijf werden we geholpen door een klein mannetje, die niet al zijn tanden meer compleet had, met een grote grijns op z'n gezicht wist hij te vertellen dat we geen airco hadden, geen stuurbekrachtiging, " geen volle tank nie" en dat we vooral niet in stijl gingen. Daarbij hadden we nog een nieuwe uitdaging; Links rijden.
Met onze stijlvolle auto zijn we richting Stellenbosch gereden. Een plaatsje wat bekend staat om de grote aantallen studenten en de vele wijnboerderijen. Eenmaal daar aangekomen hebben we een hostel geboekt.
De locatie waar we op dat moment waren was helaas vol, maar de eigenaar had 2 deuren veder ook nog een huis wat onderdeel was van dit hostel. Dus kregen we de sleutels mee en konden we daar een bed uitzoeken.
Keuze genoeg, want we waren de enige in dit grote huis. Die middag zijn we de bergen ingereden om wat wijnboerderijen te bezoeken. Helaas waren de meeste gesloten vanwege Goede Vrijdag, maar het uitzicht mocht er wezen. Eenmaal terug in het hostel hoorde we een groepje Nederlanders binnenkomen. Ze zeggen wel eens toeval bestaat niet, maar daar begon ik op dat moment toch sterk aan te twijfelen. Een van deze Nederlanders was Richelle. Een meisje uit Maren-Kessel die ik via- via ken van het stappen en van het MBO. Hoe klein kan de wereld zijn. Die avond zijn we dan ook samen met dit groepje Stellenbosch wezen verkennen. Helaas was er maar 1 kroeg open vanwege Goede Vrijdag. Dus zat er niks anders op en hebben we daar ons eigen feestje gebouwd!
De volgende dag zijn we doorgereden naar Franshoek. Een sfeervol plaatsje met een grote markt en live muziek. Van daaruit hebben we onze roadtrip voortgezet. Onderweg hebben we een file mee mogen pikken. Wat natuurlijk ook weer op z'n Afrikaans ging. Iedereen deed maar net waar hij zin in had. De helft stapte uit zijn auto, andere auto's probeerde via de berm de file voorbij te rijden, wat natuurlijk een hopeloze poging was.
We hebben ons hier lekker aangepast. Deuren open, stoel achterover, muziekje erbij en genieten van het zonnetje. Dit kon namelijk nog wel even gaan duren. Na een uurtje begon het weer te rijden en hebben we onze reis doorgezet naar Kalkbay. Een heel klein plaatsje waar we onze avond hebben doorgebracht in een typische beachbar Cape to Cuba genaamd. Lekker met je voeten in het zand, bandje erbij en een cocktailtje in de hand.
De volgende dag hebben we een stuk van de route van Kaap de goede Hoop gereden en zijn we richting huis gegaan. Het weekend hebben we afgesloten met een bezoekje aan de Tafelberg. Hét kenmerk van Kaapstad en een van de 7 wereldwonderen!
Samen met 3 andere huisgenoten zijn we de klim aangegaan. Sommige stukken waren wel even pittig, maar zeker de moeite waard! Binnen anderhalf uur hadden we de top bereikt. Onvoorstelbaar dat een berg zo plat kan zijn aan de bovenkant, en dan heb ik het nog niet eens over het uitzicht. Dan besef je pas hoe groot Kaapstad is! Gelukkig waren we mooi op tijd boven, want langzaam aan zag je een wolkendek als een tafelkleed over de tafelberg heen schuiven.

Zo'n weekend is weer eens wat anders dan een weekend op Paaspop, maar zeker geen verkeerde vervanging!

Heel veel liefs,
Noortje